Podczas planowania harmonogramu pracownika, ważne jest, aby wziąć pod uwagę jego potrzeby. Na przykład, jeśli Twoja firma ma do czynienia z okresami szczytowego obciążenia pracą, powinieneś zaplanować godziny pracowników w oparciu o te okresy. Ponadto, posiadanie planu zapasowego jest kluczowe dla uniknięcia konfliktów w harmonogramie. Ponadto, należy rozważyć poproszenie swoich pracowników o opinie na temat systemu planowania. To pomoże Ci poprawić zaangażowanie pracowników i produktywność.
Definiowanie czynników w harmonogramie pracownika
Jeśli chodzi o planowanie, jednym z najważniejszych czynników do rozważenia jest elastyczność pracownika. Wielu nowych pracowników przyciąga firmy z elastycznymi harmonogramami. Elastyczny harmonogram zachęca również pracowników do pracy w nadgodzinach. Z tego powodu, ważne jest, aby przekazać szczegóły harmonogramu pracownika i upewnić się, że jest on w pełni świadomy.
Harmonogram pracy pracownika obejmuje dni i godziny, które spędza on w pracy. Może to być tradycyjny 40-godzinny tygodniowy harmonogram lub może się on zmieniać w zależności od dnia, tygodnia lub sezonu. Ogólnie rzecz biorąc, harmonogram pracy pracownika jest ustalany przez pracodawcę, z kilkoma wyjątkami.
Dobrze skonstruowany harmonogram pracy podnosi morale pracowników, obniża absencję i zwiększa wydajność. Najlepsze harmonogramy pracowników uwzględniają wiele czynników, w tym wymagania sezonowe, wielkość biznesu i prośby pracowników. Poprzez włączenie opinii pracowników, firmy są w stanie stworzyć harmonogram, który promuje zaangażowanie pracowników i utrzymanie. Badania wykazały, że zaangażowana siła robocza może zwiększyć rentowność o 21 procent.
Unikanie konfliktów planowania
Unikanie konfliktów planowania jest istotne podczas planowania harmonogramu pracownika. Konflikt planowania może prowadzić do frustracji, a nawet utraty zaufania. Nawet jeśli konflikty harmonogramów są nieuniknione, można ich uniknąć za pomocą narzędzi i procesów. Najlepszym sposobem na ich uniknięcie jest planowanie i harmonogramowanie pracowników z nadzorem w czasie rzeczywistym, aby upewnić się, że nie są one podwójnie zarezerwowane, nakładające się wydarzenia lub zarezerwowane w niedostępnych szczelinach czasowych.
Jako kierownik, to jest twój obowiązek, aby uniknąć konfliktów planowania, które spowodują pracowników do odwołania swoich zmian. Wypaleni pracownicy są dwa razy bardziej skłonni do szukania innej pracy. Aby uniknąć konfliktów planowania, musisz zrozumieć preferencje swoich pracowników. Jeśli mają oni swoje preferencje, należy je uszanować, ale nie wolno dopuścić do tego, aby preferencje przesłoniły obiektywizm.
Konflikty harmonogramu mogą wpływać na wydajność i stworzyć toksyczne środowisko pracy. Mogą one również prowadzić do niezadowolenia pracowników, co będzie miało negatywny wpływ na Twoją firmę. Niezadowoleni pracownicy tracą motywację, co może prowadzić do niskiej wydajności, słabej obsługi klienta i niższych zysków.
Możesz uniknąć konfliktów planowania poprzez planowanie harmonogramu pracownika z wyprzedzeniem i korzystania z aplikacji planowania pracowników, aby powiadomić menedżerów o wszelkich konfliktach planowania. Dodatkowo, należy zaplanować wystarczająco dużo czasu na przerwy w harmonogramie, aby uniknąć back-to-back zmiany, ponieważ może to spuścić energię pracownika. Należy również upewnić się, że masz zapasowych pracowników, aby pokryć luki.
Efektywne planowanie harmonogramu pracownika nie jest zadaniem niemożliwym, ale kluczem do sukcesu jest unikanie konfliktów harmonogramów między zespołami. Utrzymanie zespołu razem to najlepszy sposób na zadowolenie całego zespołu. Pamiętaj o wyznaczeniu jasnych granic, aby zapewnić produktywność wszystkich członków zespołu.
Jednym z najczęstszych konfliktów harmonogramu jest nakładanie się zdarzeń. Kiedy dwa zadania lub zmiany w ciągu dnia pracy nakładają się na siebie, nazywa się to konfliktem planowania. Ten rodzaj konfliktu może prowadzić do niskiej produktywności. Posiadanie jasnych zasad i jasnego harmonogramu dla każdego członka zespołu ułatwi członkom zespołu komunikację.
Konflikty harmonogramu często występują, gdy pracownicy próbują zmieścić więcej niż jedno zadanie w jednym przedziale czasowym. W rezultacie kończy się to wielozadaniowością. Ponadto mogą czekać do ostatniej chwili, aby powiadomić kierownika o niedotrzymaniu terminu. Może to być spowodowane chorobą lub podróżą.